Veelgestelde vragen

1. INFORMATIE MAZARS SIGNALS

Hieronder vindt u meer informatie over hoe u toegang kunt krijgen tot Mazars Signals.

1.1.1. Ik ben klant van Mazars. Krijg ik dan automatisch toegang?

Bent u klant van Mazars? Dan krijgt u automatisch een e-mail toegestuurd met daarin uw gebruikersnaam en de mogelijkheid om een wachtwoord aan te maken. Als u deze e-mail niet heeft ontvangen, kunt u contact opnemen met uw contactpersoon bij Mazars of bel met +31 (0)88 277 11 11.

1.1.2. Ik wil geen gebruik meer maken van Mazars Signals. Waar kan ik mij afmelden?

Wilt u geen gebruik meer maken van Mazars Signals? Neem dan contact op met uw contactpersoon bij Mazars. U kunt ook een e-mail sturen naar signals@mazars.nl. Geef daarbij aan voor welke gebruikersnaam u zich wilt afmelden. Nadat u zich heeft afgemeld neemt uw contactpersoon contact met u op.

1.1.3. Zijn er extra kosten verbonden aan het gebruik van Mazars Signals?

Aan het gebruik van Mazars Signals zijn geen extra kosten verbonden. Wilt u meer weten over de kosten van onze dienstverlening? Neem dan contact op met uw contactpersoon bij Mazars of met +31 (0)88 277 11 11.

1.1.4. Hoe is Mazars Signals beveiligd?

Mazars Signals is een online omgeving, waarbij iedere klant een eigen beveiligde omgeving heeft. Het inloggen vindt plaats vanuit een beveiligde omgeving. Login gegevens zijn altijd persoonsgebonden en u heeft een eigen niveau van autorisatie en machtiging. Alleen bevoegde personen hebben de mogelijkheid om aangiften en / of publicatiestukken in te zien en / of te ondertekenen. Uw IB-aangiften zijn persoonsgebonden en alleen in te zien op uw persoonlijke pagina. Mazars Signals bevat geavanceerde technieken waarmee digitale aangiften op een betrouwbare wijze naar uitvragende instanties (overheden en banken) verstuurd worden.

Uw inloggegevens van Mazars Signals zijn persoonlijk. Voor uw veiligheid adviseren wij u deze gegevens niet met derden te delen. Meer inforatie is te vinden in onze Security whitepaper (EN).

1.1.5. Hoe is Mazars Signals toegankelijk?

Mazars Signals werkt op iedere (moderne) browser. Daarnaast is Mazars Signals beschikbaar op uw smartphone, op uw tablet of computer. Mazars Signals is toegankelijk met de volgende browsers:

  • Chrome
  • Firefox
  • Edge
  • Opera
  • Safari (specifiek voor iOS apparaten)

1.1.6. Is Mazars getroffen door het OKTA beveiligingslek van Oktober '23?

Mazars is niet getroffen door het recente beveiligingslek van Oktober 2023. Hieronder vindt u de officiële mededeling die we via onze partner OKTA hebben ontvangen.

''Dear Customer,

Okta Security has identified adversarial activity that leveraged access to a stolen credential to access Okta's support case management system.

The threat actor was able to view files uploaded by certain Okta customers as part of recent support cases. It should be noted that the Okta support case management system is separate from the production Okta service, which is fully operational and has not been impacted. In addition, the Auth0/CIC case management system is not impacted by this incident.

All customers who were impacted by this have been notified. This email is an informational message. If you are an Okta customer receiving only this message, there is no impact to your Okta environment or your support tickets.

Within the course of normal business, Okta support will ask customers to upload an HTTP Archive (HAR) file, which allows for troubleshooting of issues by replicating browser activity. HAR files can also contain sensitive data, including cookies and session tokens, that malicious actors can use to impersonate valid users. Okta has worked with impacted customers to investigate, and has taken measures to protect our customers, including the revocation of embedded session tokens. In general, Okta recommends sanitizing all credentials and cookies/session tokens within a HAR file before sharing it. 

Attacks such as this highlight the importance of remaining vigilant and being on the lookout for suspicious activity. We are sharing the following Indicators of Compromise to assist customers who wish to perform their own threat hunting activity. We recommend referring to our previously published advice on how to search System Log for any given suspicious session, user or IP. Please note that the majority of the indicators are commercial VPN nodes according to our enrichment information. 

Mocht u nog vragen hebben, stuur ons dan een email via security@mazars.nl.

2. INLOGGEN EN WACHTWOORD WIJZIGEN

Hieronder vindt u meer informatie over hoe u kunt inloggen en uw wachtwoord kunt wijzigen.

2.1. Gebruikersnaam van Mazars Signals

2.1.1. Wat is mijn gebruikersnaam

Uw gebruikersnaam van Mazars Signals is het e-mailadres waarop u de informatie over Mazars Signals ontvangt. Weet u niet wat uw gebruikersnaam is? Neem dan contact op met uw contactpersoon bij Mazars of stuur een e-mail naar signals@mazars.nl.

2.1.2. Kan ik mijn gebruikersnaam (e-mailadres) wijzigen?

Als u uw e-mailadres wilt wijzigen, kunt u contact opnemen met uw contactpersoon of een e-mail sturen naar signals@mazars.nl.

2.1.3. Ik heb geen persoonlijk e-mailadres. Kan ik dan niet inloggen?

Mazars Signals werkt alleen met een persoonlijke gebruikersnaam. Daarom is uw gebruikersnaam uw persoonlijke (en unieke) e-mailadres. Op deze manier wordt u persoonlijke omgeving beveiligd. Heeft u geen persoonlijk e-mailadres, maar deelt u deze met iemand die ook gebruik wil maken van Mazars Signals? Dan bent u verplicht om een persoonlijk e-mailadres aan te leveren bij uw contactpersoon van Mazars.

2.1.4. Ik heb geen gebruikersnaam en wachtwoord ontvangen. Hoe kan ik inloggen?

Als klant van Mazars krijgt u automatisch een e-mail toegestuurd met daarin uw gebruikersnaam en de mogelijkheid om een wachtwoord aan te maken. Heeft u deze e-mail niet ontvangen? Dan kunt u contact opnemen met uw contactpersoon bij Mazars of een e-mail sturen naar signals@mazars.nl.

2.2. Wachtwoord van Mazars Signals

2.2.1. Kan ik mijn wachtwoord aanpassen?

U kunt zelf uw wachtwoord wijzigen. Dit kunt u doen via de knop ‘Mijn Profiel’. Als u op de knop ‘Wijzig wachtwoord’ klikt, kunt u een nieuw wachtwoord aanvragen.

2.2.2. Aan welke condities moet het wachtwoord van Mazars Signals voldoen?

Voor Mazars Signals geldt het gebruik van een sterk wachtwoord. Dit houdt in dat het wachtwoord bij het wijzigen moet voldoen aan een aantal voorwaarden:

  • Het wachtwoord moet minstens 10 karakers bevatten
  • Het wachtwoord moet minstens 1 kleine letter bevatten
  • Het wachtwoord moet minstens 1 hoofdletter bevatten 
  • Het wachtwoord moet minstens 1 cijfer bevatten
  • Het wachtwoord mag geen gedeelte van uw gebruikersnaam bevatten
  • Het wachtwoord mag niet uw voor of achternaam bevatten
  • Wanneer het wachtwoord gewijzigd wordt, mag u niet de laatste 10 wachtwoorden gebruiken

2.2.3. Ik ben mijn wachtwoord kwijt, wat nu?

U kunt zelf een nieuw wachtwoord aanvragen. Dit kunt u doen door bij het inlogscherm op de knop ‘Wachtwoord vergeten?’ te klikken. Vervolgens vult u in het daaropvolgende nieuw verschenen scherm uw gebruikersnaam (e-mailadres) in, die is vastgelegd in Mazars Signals. Klik dan op de knop ‘Reset wachtwoord’. U ontvangt dan een geautomatiseerde mail vanuit Mazars Signals waarmee u een nieuw wachtwoord kunt aanmaken. Als u geen e-mail ontvangt voor het resetten van uw wachtwoord, kunt u contact opnemen met uw contactpersoon bij Mazars of een e-mail sturen naar signals@mazars.nl.

2.3.Multi Factor Authenticatie (MFA)

2.3.1.Waarom heb ik een Multi-Factor Authenticatie nodig?

Multi Factor Authenticatie (MFA) is een extra beveiligingsstap die wordt ingezet om toegang te krijgen tot webapplicaties zoals Signals. MFA biedt de extra zekerheid dat alleen geautoriseerde personen toegang hebben tot de gegevens in de webapplicatie.

2.3.2. Ik maak al gebruik van de OKTA Verify app. Wat moet ik doen?

In dat geval hoeft u de app niet te downloaden. Ga direct naar Mazars Signals, log in met uw mailadres en wachtwoord en volg de instructies om MFA in te stellen.

2.3.3. Ik heb een nieuwe smartphone. Hoe kan ik OKTA instellen op mijn nieuwe telefoon?

Indien u een nieuwe telefoon heeft en u wilt Okta Verify opnieuw koppelen aan uw account? Klik hier! Nadat u uw gegevens hebt ingevuld en de mail heeft verzonden kunnen wij uw Multi-Factor Authenticatie (MFA) resetten. Wanneer de MFA is gereset kan u opnieuw inloggen bij www.mazarssignals.nl met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Na het inloggen kan u MFA opnieuw instellen.

2.3.4. Ik heb geen smartphone, kan ik alsnog Signals gebruiken?

Naast authenticatie via een app is het ook mogelijk om uw identiteit te bevestigen via email. U kan inloggen bij www.mazarssignals.nl met uw gebruikersnaam en wachtwoord. In de volgende stap kan u kiezen voor MFA via email. 

 

3. GEBRUIK VAN MAZARS SIGNALS

Hieronder vindt u meer informatie over het gebruik van Mazars Signals, zoals het accountbeheer en eventuele foutmeldingen.

3.1. Accountbeheer

3.1.1. Hoe voeg ik een nieuw contactpersoon toe?

Als u een nieuw contactpersoon toevoegt, is het mogelijk om anderen toegang te geven tot het inzien en / of indienen van aangiften van een onderneming. Het toevoegen van een nieuw contactpersoon met bijbehorende autorisatie verloopt via uw contactpersoon van Mazars.

3.1.2. Wat moet ik doen als een contactpersoon uit dienst gaat?

Geef uw personeelsmutatie voor Mazars Signals zo snel mogelijk door aan uw contactpersoon van Mazars. Het account van uw gebruiker wordt dan gedeactiveerd en een eventueel nieuw account wordt aangemaakt. U bent zelf verantwoordelijk voor het tijdig doorgeven van personeelsmutaties aan Mazars.

3.2. Diverse meldingen in Mazars Signals

Wanneer u Mazars Signals gebruikt, kan het voorkomen dat u een foutmelding krijgt of een ‘pagina niet gevonden’. Hieronder vindt u meer informatie over wat u dan kunt doen.

3.2.1. Krijgt u een melding ‘pagina niet gevonden’?

Wellicht is de pagina niet meer beschikbaar die u probeert te benaderen. Probeer het opnieuw of log opnieuw in. Lukt het dan nog niet, verzoeken wij u contact op te nemen met ons. Dit kan via uw contactpersoon of via signals@mazars.nl.

4. OVERIGE VRAGEN

Heeft u vragen naar aanleiding van bovenstaande of heeft u een andere vraag? Neem dan contact op met Mazars Signals Support via signals@mazars.nl of via +31 (0)88 277 11 11 (tussen 09.00 uur en 17.00 uur).