Veelgestelde vragen

1. INFORMATIE MAZARS SIGNALS

Hieronder vindt u meer informatie over hoe u toegang kunt krijgen tot Mazars Signals.

1.1.1. Ik ben klant van Mazars. Krijg ik dan automatisch toegang?

Bent u klant van Mazars? Dan krijgt u automatisch een e-mail toegestuurd met daarin uw gebruikersnaam en de mogelijkheid om een wachtwoord aan te maken. Als u deze e-mail niet heeft ontvangen, kunt u contact opnemen met uw contactpersoon bij Mazars of bel met +31 (0)88 277 11 11.

1.1.2. Ik wil geen gebruik meer maken van Mazars Signals. Waar kan ik mij afmelden?

Wilt u geen gebruik meer maken van Mazars Signals? Neem dan contact op met uw contactpersoon bij Mazars. U kunt ook een e-mail sturen naar signals@mazars.nl. Geef daarbij aan voor welke gebruikersnaam u zich wilt afmelden. Nadat u zich heeft afgemeld neemt uw contactpersoon contact met u op.

1.1.3. Zijn er extra kosten verbonden aan het gebruik van Mazars Signals?

Aan het gebruik van Mazars Signals zijn geen extra kosten verbonden. Wilt u meer weten over de kosten van onze dienstverlening? Neem dan contact op met uw contactpersoon bij Mazars of met +31 (0)88 277 17 77.

1.1.4. Hoe is Mazars Signals beveiligd?

Mazars Signals is een online omgeving, waarbij iedere klant een eigen beveiligde omgeving heeft. Het inloggen vindt plaats vanuit een beveiligde omgeving. Login gegevens zijn altijd persoonsgebonden en u heeft een eigen niveau van autorisatie en machtiging. Alleen bevoegde personen hebben de mogelijkheid om aangiften en / of publicatiestukken in te zien en / of te ondertekenen. Uw IB-aangiften zijn persoonsgebonden en alleen in te zien op uw persoonlijke pagina. Mazars Signals bevat geavanceerde technieken waarmee digitale aangiften op een betrouwbare wijze naar uitvragende instanties (overheden en banken) verstuurd worden. Uw inloggegevens van Mazars Signals zijn persoonlijk. Voor uw veiligheid adviseren wij u deze gegevens niet met derden te delen.

1.1.5. Hoe is Mazars Signals toegankelijk?

Mazars Signals werkt op iedere (moderne) browser. Daarnaast is Mazars Signals beschikbaar via een app op uw smartphone, op uw tablet of computer. Mazars Signals is toegankelijk met de volgende browsers:

  • Chrome
  • Firefox
  • Internet Explorer, vanaf 9 en hoger
  • Opera
  • Safari (specifiek voor iOS apparaten)

De mobiele app van Mazars Signals is beschikbaar voor de volgende systemen:

  • iOS 8 en hoger.
  • Android: 4.1.x, 4.2.x, 4.3, 4.4, 5.0, 5.1 en hoger.

2. INLOGGEN EN WACHTWOORD WIJZIGEN

Hieronder vindt u meer informatie over hoe u kunt inloggen en uw wachtwoord kunt wijzigen.

2.1. Gebruikersnaam van Mazars Signals

2.1.1. Wat is mijn gebruikersnaam

Uw gebruikersnaam van Mazars Signals is het e-mailadres waarop u de informatie over Mazars Signals ontvangt. Weet u niet wat uw gebruikersnaam is? Neem dan contact op met uw contactpersoon bij Mazars of stuur een e-mail naar signals@mazars.nl.

2.1.2. Kan ik mijn gebruikersnaam (e-mailadres) wijzigen?

Als u uw e-mailadres wilt wijzigen, kunt u contact opnemen met uw contactpersoon of een e-mail sturen naar signals@mazars.nl.

2.1.3. Ik heb geen persoonlijk e-mailadres. Kan ik dan niet inloggen?

Mazars Signals werkt alleen met een persoonlijke gebruikersnaam. Daarom is uw gebruikersnaam uw persoonlijke (en unieke) e-mailadres. Op deze manier wordt u persoonlijke omgeving beveiligd. Heeft u geen persoonlijk e-mailadres, maar deelt u deze met iemand die ook gebruik wil maken van Mazars Signals? Dan bent u verplicht om een persoonlijk e-mailadres aan te leveren bij uw contactpersoon van Mazars.

2.1.4. Ik heb geen gebruikersnaam en wachtwoord ontvangen. Hoe kan ik inloggen?

Als klant van Mazars krijgt u automatisch een e-mail toegestuurd met daarin uw gebruikersnaam en de mogelijkheid om een wachtwoord aan te maken. Heeft u deze e-mail niet ontvangen? Dan kunt u contact opnemen met uw contactpersoon bij Mazars of een e-mail sturen naar signals@mazars.nl.

2.2. Wachtwoord van Mazars Signals

2.2.1. Kan ik mijn wachtwoord aanpassen?

U kunt zelf uw wachtwoord wijzigen. Dit kunt u doen via de knop ‘Mijn Profiel’. Als u op de knop ‘Wijzig wachtwoord’ klikt, kunt u een nieuw wachtwoord aanvragen.

2.2.2. Aan welke condities moet het wachtwoord van Mazars Signals voldoen?

Voor Mazars Signals geldt het gebruik van een sterk wachtwoord. Dit houdt in dat het wachtwoord bij het wijzigen moet voldoen aan een aantal voorwaarden:

  • Het wachtwoord moet tenminste een hoofdletter bevatten
  • Het wachtwoord moet tenminste 1 cijfer bevatten
  • Het wachtwoord moet tenminste een leesteken (&*!) bevatten
  • Het wachtwoord mag geen gedeelte van uw gebruikersnaam bevatten
  • Wanneer het wachtwoord gewijzigd wordt, mag u niet de laatste 3 wachtwoorden gebruiken

2.2.3. Ik ben mijn wachtwoord kwijt, wat nu?

U kunt zelf een nieuw wachtwoord aanvragen. Dit kunt u doen door bij het inlogscherm op de knop ‘Wachtwoord vergeten?’ te klikken. Vervolgens vult u in het daaropvolgende nieuw verschenen scherm uw gebruikersnaam (e-mailadres) in, die is vastgelegd in Mazars Signals. Klik dan op de knop ‘Reset wachtwoord’. U ontvangt dan een geautomatiseerde mail vanuit Mazars Signals waarmee u een nieuw wachtwoord kunt aanmaken. Als u geen e-mail ontvangt voor het resetten van uw wachtwoord, kunt u contact opnemen met uw contactpersoon bij Mazars of een e-mail sturen naar signals@mazars.nl.

3. GEBRUIK VAN MAZARS SIGNALS

Hieronder vindt u meer informatie over het gebruik van Mazars Signals, zoals het accountbeheer en eventuele foutmeldingen.

3.1. Accountbeheer

3.1.1. Hoe voeg ik een nieuw contactpersoon toe?

Als u een nieuw contactpersoon toevoegt, is het mogelijk om anderen toegang te geven tot het inzien en / of indienen van aangiften van een onderneming. Het toevoegen van een nieuw contactpersoon met bijbehorende autorisatie verloopt via uw contactpersoon van Mazars.

3.1.2. Wat moet ik doen als een contactpersoon uit dienst gaat?

Geef uw personeelsmutatie voor Mazars Signals zo snel mogelijk door aan uw contactpersoon van Mazars. Het account van uw gebruiker wordt dan gedeactiveerd en een eventueel nieuw account wordt aangemaakt. U bent zelf verantwoordelijk voor het tijdig doorgeven van personeelsmutaties aan Mazars.

3.2. Diverse meldingen in Mazars Signals

Wanneer u Mazars Signals gebruikt, kan het voorkomen dat u een foutmelding krijgt of een ‘pagina niet gevonden’. Hieronder vindt u meer informatie over wat u dan kunt doen.

3.2.1. Krijgt u een melding ‘pagina niet gevonden’?

Wellicht is de pagina niet meer beschikbaar die u probeert te benaderen. Probeer het opnieuw of log opnieuw in. Lukt het dan nog niet, verzoeken wij u contact op te nemen met ons. Dit kan via uw contactpersoon of via signals@mazars.nl.

4. OVERIGE VRAGEN

Heeft u vragen naar aanleiding van bovenstaande of heeft u een andere vraag? Neem dan contact op met Mazars Signals Support via signals@mazars.nl of via +31 (0)88 277 11 11 (tussen 08.00 uur en 21.30 uur).